1320942.jpg

Uusille tuttavuuksille: HEI! =)))

Nyt on kulunut suunnilleen puolitoista vuotta siitä, kun suostuin aloittamaan raamatun lähemmän tutkimisen ja tarkastelun ovelleni osuneiden Jehovan todistaja -naisten kanssa. Kotonani en halunnut sitä tehdä, sillä alle kouluikäiset - oikeasti ihan äärimmäisen kiltit ja ihanat -  lapsemme olisivat kuitenkin pelkällä olemassaolollaan häirinneet tätä minulle erittäin tärkeää "työtä", joten tapaamisemme pidettiin aina toisen todistajan omassa kodissa. Vuosi sitten aloin käydä säännöllisesti joka sunnuntai valtakunnansalilla kuuntelemassa ajankohtaisia esitelmiä, Vartiotorni -lehden artikkelien tutkimista, sekä ihan vain tutustumassa todistajiin ihmisinä ja perhekuntina; en pelkästään siellä valtakunnansalilla, vaan myös heidän arkipäiväänsä, elämisen malliinsa omissa kodeissaan.

Tänään jätin maistraattiin ilmoituksen kirkosta eroamisestani.

Askelia on vielä jäljellä, mutta uskon niiden vievän kohti kastetta. Sitä oikeaa, minun itseni haluamaa, jolla on valtavan paljon suurempi ja vakavampi merkitys, kuin sillä minkä aikanaan vastasyntyneenä sain. Nyt olen matkalla kohti tietoista valintaa, ilmoitusta Jumalalle (ei ihmisille): minä haluan yrittää löytää sen tien, jota pitkin pääsee takaisin sinun luoksesi - auta minua, jooko...